Skip to Content Skip to Content


CADRUL DE REFERINȚĂ AL COMPETENȚELOR PENTRU O CULTURĂ A DEMOCRATIEI

Instrument de reflecție pentru profesori


Motivația acestui instrument de reflecție bazat pe CRCCD pentru profesori

  • Te confrunți cu probleme în școala ta, cum ar fi hărțuirea, părtinirea sau discriminarea?
  • Ați dori să vă vedeți studenții cooperând mai mult și concurând mai puțin între ei?
  • Simțiți că nu puteți stabili întotdeauna un dialog cu studenții dvs.?
  • Dacă ați răspuns da, acest ajutor pentru gândire vă va fi cu siguranță util.
  • Vrei să înțelegi ce înseamnă de fapt democrația școlară și cum depinde aceasta de tine și de etica ta în muncă?

Vă invităm să ne urmăriți în acest proces care își propune să vă ajute să vă dezvoltați abilitățile personale în zona culturii democratice și să vă stimuleze gândirea în acest sens. Fiecare întâlnire cu elevii, colegii sau părinții oferă noi oportunități de interacțiune, cooperare și învățare; poate fi și o sursă de noi dificultăți, chiar conflicte.

Cui este acest instrument de reflecție?

Acest instrument a fost conceput pentru a vă sprijini în viața profesională, indiferent dacă sunteți deja obișnuit să lucrați cu Cadrul de referință al competențelor pentru o cultură democratică (CRCCD) sau dacă ați auzit de el pentru prima dată.

Puteți folosi:
  • a se obișnui cu exersarea gândirii;
  • din când în când, pentru a stimula gândirea;
  • Eu într-un mod structurat în practica ta zilnică;
  • ca „curs” ca parte a formării tale profesionale;
  • pentru gândirea în echipă.
Dacă aveți deja cunoștințe bune despre CRCCD
  • Puteți începe cu exercițiile de reflecție care sunt oferite în partea a II-a (Introducere) sau puteți merge direct la partea a III-a și puteți alege un modul tematic care vă interesează.
Dacă sunteți nou în CRCCD
  • Puteți folosi instrumentul într-una dintre abordările de mai jos, în funcție de modalitatea de a învăța și de a lucra cel mai bine pentru dvs. (desigur, vă puteți crea și propria abordare):
    • dacă aveți o abordare mai teoretică și trebuie să vă familiarizați cu conceptele înainte de a începe, citiți Cadrul, apoi treceți la celelalte părți;
    • dacă preferați să descoperiți lucruri făcând și să vi se explice doar conceptele când și dacă este necesar, alegeți orice modul tematic și, dacă/când simțiți nevoia, consultați rezumatul CRCCD furnizat în partea I pentru a înțelege conceptele pe care le aveți probleme cu;
    • dacă preferați să vă gândiți mai întâi la dvs. și apoi la concepte și/sau practică, începeți cu introducerea din partea a II-a.

Cum să utilizați acest instrument

Acest instrument își propune să sprijine profesorii și alte părți interesate din educație în procesul educațional și în activitatea lor cu CRCCD al Consiliului Europei.

  • Poate fi folosit ca instrument introductiv la CRCCD.
  • De asemenea, poate fi un instrument foarte general de reflecție asupra educației și abilităților democratice.

Această carte vă poate ghida și structura reflecția asupra rolului și practicii dvs. de profesor și vă poate ajuta să le dezvoltați, permițându-vă să decideți cât timp și câtă muncă doriți să dedicați acestui exercițiu.

Acest instrument de reflecție pentru profesori este destinat tuturor cadrelor didactice, la toate nivelurile, indiferent dacă sunteți încă în pregătire sau deja în post și sunteți familiarizat cu CRCCD sau nu; este potrivit pentru uz individual, dar și colectiv, deoarece poate constitui un suport pentru reflecția de grup sau între semeni.